Annat skolarbete!

För ett ganska så bra tag sen skulle man göra ett så kallat "triptyk" arbete till skolan. Triptyk är tre bilder som har något slags samband, det kunde vara tre vinklar på ett motiv eller en serie i tre delar. Det ända man behöver hålla sig till var att man skulle måla på något sätt, man fick välja va för typ av måleri :)

Det jag vill komma fram till är att det där arbetet hade ganska breda ramar och därmed var det extremt svårt att bestämma sig vad man skulle göra TT_TT

Jag började på något och sen gav jag upp, sen började jag på något annat och gav upp nästan lika snabbt. Och rätt så de var så hade tiden för arbetet tagit slut! Men min lärare sa att det var ok, vi kunde fortsätta efter sommarlovet (alltså sommarlovet 2009). Då tänkte man "shit va najs, då behöver man inte oroa sig för de"
Men riktigt så vart det inte, för tydligen så hade den kursen tagit slut! O.o
Så det jag fick göra var att arbeta hemmifrån. Jag lånade ett akvarell set och började att teckna på de tre bilderna...

Men det blev lite mer utdraget än va jag hade tänkt mig, men så blev jag faktiskt klar! :D Jag har inte kunnatt skanna in bilderna fören nu eftersom min lärare var tvungen att redovisa bilderna och sen så krongla de med skannrarna i skolan (kuul... NOT)

Så här blev dom iaf ^^ (Full storlek Hinata, Emi, Natsuki)


Kommentarer
Postat av: Cissi

Gud vilka härliga och fina bilder, man börjar tänka på sommaren. Continue with the good work, because you draw/paint really good :D (hade bara lust att skriva den meningen på engelska hahahah)

2010-02-17 @ 19:28:02
Postat av: Jessica

Haha tack så mycket, alltid kul att få komplimanger ^^ Ja, jag blev lite smått sugen på sommar när jag gjorde dom här suck synd bara att den tar sån tid...

2010-02-24 @ 17:35:39
URL: http://bluedawn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0