Skissa skissa skissa

Hehe fantasifull rubrik, eller hur? xD
Men nu sitter jag iaf och fortsätter skissa på den första scenen till filmen. En sak jag har upptäkt när jag sitter här är att när man ska få scener att uppfattas som dramatiska så kan man inte rita från bara en vinkel, och det som är svårt med det här är att man inte ska överdriva det och gissa om det är jobbigt. Dessutom så när jag sitter här så kommer jag på det rörelserna och sånt medans jag ritar. Och att tänka på vinklar, rörelser, dramatik och att det ska bli intressant att se på, det kräver mycket mer tänkt än det jag trodde.
Jag kanske bara rablar rapparkalja för vissa men det jag vill komma fram till är att det är svårt. Haha och tänka sig, nu skissar jag bara slarvigt och hackigt... det svåraste har inte äns fått sin början!!



Ungefär såhär ser det ut när jag skissar i Photoshop. Som ni ser, jag skissar väldigt slarvigt i det här första steget. Jag har gjort alla lagrerna i den här korta scenen synliga bara för att ni ska kunna se lite av vad jag får arbeta med.


Och det här är när jag arbetar i ImageReady. Jag använder det just nu för att se ifall jag ska lägga till fler rörelser och för att bestämma ungefär hur långa dom ska vara. I det här skedet så använder jag inte så många ramar utan jag bara drar ut tiden på varje bild för att få ett litet perspektiv på hur det kommer att bli.


Kanske ska gå igenom någon gång hur man animerar i Photoshop och ImageReady, för dom som är intresserade :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0