Startskottet på Projektarbete!

Som jag tog upp förut så håller jag på med ett projektarbete till skolan. Innan jullovet blev jag ÄNTLIGEN klar med den tråkiga biten, alltså skrivandet. Man skulle skriva en idébeskrivning och en projektplan... det tog sin tid då man var tvungen att skriva så formulärt som möjligt.

Men vad ska jag göra då?
Jo jag började fundera redan innan sommarlovet 2009 och kom fram till något som jag alltid velat göra. En kortfilm, tecknad då förstås ^^
Jag hade försökt att göra det för läääänge sen med ett antikt flash program på en dator som bara kunde uppdateras så långt som Windows 98... med mus! >.< ingen större succé, jag lyckades göra fem ramar innan jag gav upp.

Men nu har jag avancerat! Min dator har Vista, och jag arbetar i Photoshop 7.0 och Image Ready :D
Fast ett litet problem har jag.. förutom mitt misslyckade försök så har jag aldrig gjort något liknande, men det är en utmaning som jag är redo för att anta!
För ett tag sen så började jag öva att arbeta med ramar, tid och allt annat som man behöver öva. Jag gjorde några små tester och märkte att det var myyycket svårare än va jag trodde. Att då rörelserna att bli flytande och få det att se äkta ut *pust* jobbigt.
Jag har två hyfsat lyckade försök. Det första var, med en förgjord bas, en dans som heter caramelldansen och den andra som jag testade att göra hår som flyger lite lätt i vinden. (Hårtest, klicka på bilden)
Musiken till det första testet la jag till med MovieMaker =)

Caramelldansen


Jag har redan börjat att skissa på karaktärena till filmen också. Den tjejen som dansar till caramelldansen är en av dom. Hon heter Tsuki. Den andra är en kille som heter Taiyou. Jag går mer in på det någon annan gång då jag lägger upp lite skisser ^^
Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0